fredag 5 september 2008

Guran e köpt

Ikväll blir en udda och skum kväll för mig. Jag kommer att vara helt lämnad åt intet när min man tar sig friheten att gå ut för att hinka i sig sprit DIREKT efter jobbet. Den jäkeln.
Kl: 13.00 började han med sin arbetskamrat att smutta på ölen och sen bar det iväg ner till stan för att shoppa upp alla pengar på kläder, tydligen tog karln väldigt lång tid på sig med shoppingrundan så polarn tröttnade. haha, jag känner igen det där. Han e fasen värre än mig när det gäller att shoppa, jag kör på in- och ut tekniken medans han (som typ alla tjejer) ska kolla igenom varenda söm på kläder innan han är klar med att bestämma sig.
Nog om honom och hans fantastiska utekväll som jag inte alls e ett dugg avundsjuk på (för jag ska faktiskt ut imorgon med bästa Emma).

Jag inhandlade min absolut första och underbart vackra guuura idag! Jag och min vän Tommy ska gå kurs på medborgarskolan för att kanske, möjligtvis bli en eller två stycken nya plinkande muppar :P. Fattar ju absolut ingenting om sånt och det kommer nog finnas en hel del människor som kommer få sig ett gott skratt sen när de tror att jag e en gitarrfantast, vilket jag förmodligen aldrig kommer att bli. Så länge jag kan läsa noterna och spela tillsammans med Fille från alla hans sångböcker så e jag lycklig. Och det måste jag väl ändå kunna lära mig *hoppas*

Filip har alldeles nyligen slagit upp sina små blå. Han sov i två timmar och det tog väl ungefär en halvtimme att väcka honom. Det ska bli lite roligt att se hur han är när han blir tonåring, sova kommer vara en baggis för den där skiten. Kommer nog få slita upp honom från sängen 17.04 om dagarna för att han måste få lite sol på sig.....sån va typ i alla fall jag. Älskar att sova! Och äta, och dricka och röka....ja det finns mycket skit som e nice. Sova och äta e ju i och för sig inte så dåligt i måttliga mängder men man kan ju diskutera mina mängder.
Ska snart ta och byta, genomkissad och förmodligen nerbajsad, blöja (åt nudlar tillsammans nyss och vid varje måltid så bajsar han) och sen ska vi nog försöka bege oss till svärföräldrarna/farmor&farfar för att få i oss lite middag tillsammans med svägerska/faster & co. Ja vi åt ju i och för sig nyss men maten e nog inte klar på ett tag i all afall om jag gissar rätt och jag ska fasen ha lite cider tills ikväll så jag slipper snylta på svärmors vin.

Ta hand om er för det tänker jag göra

Inga kommentarer: