måndag 29 september 2008

Ledig

Här sitter man en alldeles vanlig måndag och är totalt själv. Det är så skönt. Filip fick ett plötsligt drag till att leka med våra grannbarn och jag tackade inte nej. Bara byta på honom och sen gå iväg med honom till närmsta granne. Tack gode gud att det finns "barnvakter" ibland.
När jag hämtade lillen på dagis idag så berättade fröknarna att min lilla ligist tappat kontrollen över sin mun. I ren frustration för att en kille stod ivägen för honom så högg han till och bet tag i pojken. Galna unge! Han fick sig en liten tillsägelse av mig och han skämdes sååå mycket. Fröknarna hade redan baxat upp honom så han förstod nog att det han gjorde var fel. Kände att det skulle bli lite over the top om jag oxå skulle skälla på honom.
Så nu sitter man här på helspänn och väntar på att grannen ska ringa och säga att lillen har använt sin mun igen. Var till och med tvungen att ringa och varna dem för vad som kan ske. Man vet ju aldrig, nu när han har fått smak på det "goda livet".

Igår ägnade jag min dag tillsammans med familjen. Vi åkte och shoppade upp mitt presentkort som jag fått på Nisses. Det blev lite gardiner och grejer som kan pryda hemmet. Min bebis fick en ny ritbräda och en alldeles egen gitarr som han kan plinka på när jag spelar på min. Det roliga är att det låter som nån indisk-arabisk blandning av klonkandet när han spelar. Det är skitkul och det stör min koncentration ganska så hårt när jag ska träna kan jag meddela.
När vi hade shoppat klart begav jag mig till min gitarrkurs med Tommy. Han var som vanligt mycket mer påläst än mig, men det känns som att jag inte har tid att träna när jag har min son som alltid springer runt mig och helst ska slå på guran när jag lirar. I vilket fall blev jag lärarens gullgris. Han gillar tydligen rödhåriga?! Så han tyckte fan att jag skulle ta mig i kragen och bli bra på detta. Jag tackar inte nej för att bli duktig heller. Men det ligger lite träning och tid bakom det. Så när jag väl kom hem bestämde jag mig för att jag skulle fanimej kunna lite när jag kommer tillbaka nästa gång och jag började träna på introt till Metallicas Nothing else matters. Det gick bra med tanke på att jag starkt satt och studerade en nisse på youtube för att lära mig hans lesson. Till sängdags kunde jag ungefär en fjärdedel av introt. Känns nice!

Nu står min hund och gnäller för att hon inte kan komma in och mysa i värmen. Hon sitter nämligen fast i sin lina därute. Så jag får ta och avrunda här så jag kan släppa in stackarn.

Kram på er

Inga kommentarer: