lördag 13 september 2008

Vilken dag

Idag umgicks jag tillsammans med mina två vänner Petra och Emma. Vi tillbringade en del av dagen i västerås med lunchning och styling!
DEt var nån tävling för LR World och vi blev sminkade, stylade i håret och fotograferade. Det var skitkul men jag var så nervös så min underläpp skakade, vilket fotografen hade väldigt kul åt.
Han tyckte nog att vi tre var de mest tramsiga han träffat. Det enda vi gjorde när han skulle fota var att stå som en stel pinne och skratta åt oss själva. Men det var i alla fall väldigt kul och vi är en erfarenhet rikare nu.

Väl hemma kunde jag inte sitta still så jag drog med mig karln, sonen och hunden ut på en svampjakt. Vi hade inte den blekaste om vad det var för en svamp vi letade efter så vi chansade hej vilt. Det enda vi visste var i alla fall att vi inte skulle ta de där röda svamparna med vita prickar på. Har hört att de inte ska vara så delikata.
Jag brukar vanligtvis inte tillbringa mina svampjakter med min man eftersom han aldrig någonsin varit ut på en sån. Nä, jag brukar ha med mig petra för hon har lite större koll på vad som är ätbart och vad som är mer typ äckligt.
I vilket fall så inriktade vi oss på en svamp som såg ut som en typ av kantarell och sa att svärfar får kika på dem när vi kom hem för att godkänna om det är nåt vi kan steka i ordning eller inte. Hittade såna svampar överallt och det var riktigt kul att hitta svamp för en gångs skull.
När vi kommit hem och vräkt i oss en varsin pizza så kollade jag upp svamparna på internet och insåg att det vi plockat FAKTISKT var en typ av kantarell. Trattkantarell för att vara korrekt. Fan va glada vi blev som hade lyckats med en sån stor sak tillsammans. Snart är vi svampmästare.


Imorgon ska jag spela gitarr! YEAH!

Inga kommentarer: