torsdag 4 september 2008

Lite småsugen kanske?

Nu har jag precis lagt min älskade lilla bebis tillsammans med hans 100 stycken gosedjur. Dagen har väl kanske inte varit så himla händelserik men jag kom och tänka på en sak som min son sa till sin kära lilla kusin Saga och tänkte att jag skulle dela med mig av det.

De satt snällt och lekte tillsammans här hemma hos oss och filip kom på den braiga idén att de skulle bygga en tågbana. Sen ville min lillkille bjuda henne på ett av hans tåg som han har i sin ägo, varpå han säger till Saga:
- Gaga kåt?
Saga svarar då ganska så snabbt, nej. Men Fille fortsätter bara och säger joooo.
Haha..Det lät lite kul när två stycken treåringar sätter igång och pratar snusk. Nu sa han ju i och för sig inte kåt med meningen kåt utan TÅG. Barns språk är härliga.

Annars så har vi hängt ut här hemma idag och umgåtts tillsammans med syrran för ovanlighetens skull. Mamma kom oväntat och oinbjuden på en trevlighetsvisit vilket jag har gnällt på att hon aldrig gör. Det här med oinbjuden kanske jag inte har klagat på direkt för varje gång hon kommer oinbjuden så e vi inte hemma. Men hon kommer sällan förbi och hälsar på. Undra varför?!

Ska väl fördriva min kväll framför mina underbara dumburkar.....Idol börjar ju snart och jag sitter på första plats för att kika på det...:)

1 kommentar:

Anonym sa...

just kanske därför för att ni aldrig är hemma när jag kommer..hehe..nää men du vet att jag inte mått så värst bra