onsdag 1 oktober 2008

Vilken sunkig jävla skitdag

Här sitter man i godan ro och skriver och skriver och skriver och vad fan händer när man ska publicera skiten då? Jo allt hänger sig och inlägget finns inte längre kvar. Detta har hänt mig en gång förut och jag lärde mig då i en veckas tid att alltid kopiera min text innan jag la ut det för allmän beskådning. Den smarta handlingen från min sida rann ut i sanden och jag glömde bort hur opålitligt internet faktikst är och därför fick jag en smäll rakt i ansiktet nu. Med ett opublicerat inlägg och en skitarg Sarina.

Vi försöker igen!
Vaknade med illamående i morse och lät därför min arma stackars krake till man pallra sig till dagis med våran son. Detta gjordes nog inte med den största glädje kan jag tänka mig. För inatt vaknade jag och skulle ta en sedvanlig kissrunda på toaletten och insåg att min karl fortfarande satt uppe och jobbade och klockan började faktikst närma sig halv tre.
Nu är det ju faktiskt inte mitt fel att jag mår dåligt när jag vaknar och det är garanterat inte mitt fel att Tony jobbar fram till mitt i natten och tidigt in på morgonen och dessutom var han ju redan vaken när han kom och väckte mig för att åka till jobbet.
Klart att jag tycker synd om honom som fick lov att gå upp till dagis när jag faktiskt kunde göra det där på en pisskvart i en varm och skön bil. Men mitt mående var inte bra och jag tänkte inte kliva upp från sängen och riskera att behöva torka kräkor hela dagen. Så jag låg kvar och försökte somna om.
Gick ju ganska sådär lagom skitdåligt!
Somnade med huvudvärk igår kväll och den sitter fortfarande i och molar sönder min arma skalle. Skulle nog mest av allt behöva hälla i mig 7 liter vatten och någa piller för att få igång mig igen men jag sitter så otroligt skönt här i soffan och dessutom har mina ben somnat i den konstiga yoga ställningen jag faktiskt placerat dem i.

Tony nämnde för mig igår (eller nån annan dag som nyligen varit) att han var så sugen på att gå på bio. Fast han hade inte den blekaste om vad han ville se för någonting. Idag känner jag samma dragning till en mörk biosalong med varma chips och gott sällskap. Detta är ju det jobbiga med att vara förälder. Man kan inte hitta på saker som man gjorde när man va ung och dum utan att krångla med barnvakter som inte kan eller vill ställa upp.
För jag och tony är INTE bortskämda med barnvakt.
Syster var faktiskt barnvakt igår. I en timme ungefär. Hon brukar ju i och för sig ställa upp om hon inte har annat för sig, vilket hon aldrig har. Men för hennes del känns det som att hon egentligen inte är barnvakt. Det är mer som att hon faktiskt tar hand om ett av sina egna barn med tanke på att vi bor så nära och umgås varje dag plus att det sällan blir att Fille sover över där. Har nog aldrig hänt om jag tänker efter.
Tyvärr finns det så få som faktikst orkar vara barnvakt åt oss. Det är synd för jag skulle så gärna vilja ta min man på en bio tur med lite restaurang besök innan. Det hade varit grymt mysigt.

Nu vet jag att jag har missat hälften av vad jag skrev i det andra inlägget men det skiter jag ärligt talat i. Min huvudvärk är för jobbig nu och jag ska ut och ta en cigg för att göra den ännu värre. Plus att jag ska ringa min man som säkert inte är så glad på mig med tanke på att han inte ringt och frågat hur jag mår vilket han brukar göra.

Så nu kopierar jag texten och försöker publicera igen! Jag kommer slita mitt hår om det går åt helvet den här ggn oxå!

Inga kommentarer: