fredag 17 oktober 2008

Trädgårdsarbete

Det blev en tidig morgon för mig eftersom tony skulle till stockholm och jobba idag. Sinna och jag åt frukost tillsammans (jag drack bara juice) och så ordnade vi för avgång till skolan. Syster var snäll och kom hit med saga för att hålla koll på Fille medans sinna skulle till plugget.

När jag kom hem tröttnade syrran på att vara här och packade därför på ungarna för att gå på en trolljakt. På vägen hem till dem så såg de ett grönt troll med orange mössa och blåa skor och filip var helt exalterad.

Eftersom jag är trött och ensam och understimulerad tänkte jag att jag skulle gå ut i trädgården och fixa lite. Jag hämtade en vass kniv i köket och begav mig ut på trädjakt. Och det blev så vackert!

Det blev en sak man glömde bort att göra när man var ung och dum i tonåren och det e ju en sak man måste ha gjort innan man blir vuxen. Dessutom firar ju tony och jag snart 5 år tillsammans och planerna på att bo kvar i huset för resten av livet är stora så ett träd på tomten med våra "initialer" inringat i ett hjärta tyckte jag var en passande "5-års present".

Så så blev det :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt bra idé! Jag skulle ha tagit o karvat på Rilles typ dörr eller nåt till vår ettårsdag istället!!

Sarina sa...

Haha...han hade blivit glad. OM inte annat så hade hyresvärden blivit det :)

♥Camilla Nordin♥ sa...

Hej!
Jag har ett fint kort på Filip, hojta till om du vill hadet.
Min MSN : c_abelli@hotmail.com

Anonym sa...

härlig bild (L)