onsdag 8 oktober 2008

*suckar* Sinna, sinna, sinna

Den här lilla fröken kan både förundra, glädja och irritera en så otroligt mycket. Idag har hon nog lyckats med hela registret och jag e helt slut i huvudet nu efter denna prövning.
Efter att vi hämtat filip på dagis så åkte vi hem till mormor för att umgås lite och mormor ville pröva Sinna på hennes skriv och läs färdigheter. Varpå hon från ingenstans frågade fröken vilka ord hon kunde på bokstaven Ä. Självklart kunde hon ju inte spotta ur sig en massa ord hursomhelst och vi fick därmed komma på lite grejer själva. Varpå jag går in på en genomgående beskrivning på hur en Älg ser ut. När vi väl kom fram till att det var en älg så tyckte mamma att hon skulle prova på en beskrivning på ordet Äta. Och summan av detta blev så jävla kul:

Sarina:
Ett stort djur i skogen med horn på huvudet.

Sinna:
Hmm? hmm? hmm?

Mormor:
ÄÄÄÄÄääääälllllllllll

Sinna:
Hmm? Hmm? Hmm?

Mormor:
En ÄLG!!!!
Ett ord till då Sinna, det här kan du.
Vad gör man när man är hungrig?

Sinna:
Hmm.....? Ehhh........ Man dödar Älgen!

Fan va hon e klockren den här lilla skiten. Hon slänger ur sig så mycket kul.
När vi kommer hem och sitter vid matbordet så ger hon ifrån sig en annan rolig sak vilket bidrar till ännu ett gapflabb. Hemma hos mor fick jag (sarina) så ont i magen varpå mamma frågar vad som e fel och hur jag har ont. Om det är "mens" ont och jag svarar att det är "bubbel" ont. Då kommer hon med en bra lösning på problemet. Jag är gravid! Haha, yeah right mamma! Att jag e! Sinna berättar den här lilla händelsen för min man och han anser oxå att den slutsatsen va lite långsökt. (här börjar den andra roliga konversationen med sinna)

Sinna:
Ja för man jag ju inte bli med barn så snabbt heller.

Sarina (fnissande):
Nejdu, det krävs måååånga års träning för det.

Sinna (klockren):
Ja, på gym!

Efter allt roliga så hade hon lyckas få tag på en hel låda med choklad som hon gömt på ett helt speciellt och eget ställe. Hon kommer ner smaskande som tusan och jag undrar vad hon har i munnen. Hon tittar oskyldigt på mig och säger med en lite besviken röst:

-Jag tror att det är choklad.

GAHH!!!! Jag blir galen. DEt här e tjejen med sockerchockens sockerchock när hon får en och man får ont i öronen av allt prat och trött i ögonen av att se henne fara runt som en tok. Så en massa choklad innan läggdags var ju verkligen vad man behövde.

Imorgon är i alla fall en ny dag och förhoppningsvis går det lite bättre då.
*hoppas*

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, bra sött!! :)

Sarina sa...

Ja hon vet hur man ska charma sin moster :)