torsdag 2 oktober 2008

Kissa på pottan

Ska snart med min son till läkaren. Hans kiss luktar skit! Och har gjort det några dagar. Plus att han är blöjbarn så det är ju inte det lättaste att få tag på ett kissprov från honom heller. Det lättaste hade ju varit om man kunde krama ut blöjorna på några droppar, men så easy ska man inte ha det.
Jag fick helt enkelt chansa med att ta av honom blöjan och säga till honom att han skulle placeras sig på pottan om han kände behov av att tömma sig. Sagt och gjort! Han gjorde fan det! Jag blev helt chockad och jag kunde faktiskt fylla upp hela provröret med fille-kiss.
Så 15.15 bär det av till läkaren för ett utlåtande om det illaluktande urinet. Hoppas att det inte är någonting för då kommer jag att behöva medicinera både fille och min syrras dotter som just nu har urinvägsinfektion.

(kopierar)

Inga kommentarer: