fredag 24 oktober 2008

Jag älskar er!

Ikväll och igår funderade jag mycket på hur jag har haft det den senaste tiden.
Det jag kom fram till var att jag var så lycklig och glad för ca: 5 år sedan. Det var mycket runt omrking mig då och jag njöt i fulla drag.
Det som hände just 2003 var speciellt för mig. Jag och min bästa kompis Petra hade nyligen funnit varandra. Det vi gjorde var att kika på big brother tillsammans i hennes soffa med en stor skål popcorn och vitlöksdipp (ni som inte provat, GÖR DET) Detta blev av varje kväll och vi umgicks väldigt mycket. Jag var överlycklig för att ha en vän som henne, som man kunde umgås med och prata med om allt som rörde sig i huvudet. (ok, big brother kanske inte låter så stort för er men det var betydelsefullt för mig och ÄR fortfarande det!)
November samma år träffade jag min karl (visst, jag och petra hade känt varandra i ca: ett år redan) Jag började på ett telemarketing-jobb där min nuvarande bejbe jobbade.
Jag blev kär, vid första ögonkastet och bestämde mig för att den karln skulle jag ha!
Han däremot, var inte så villig som jag var. Gissa om jag fick traggla för att få honom dit jag ville ha honom.
Jag fann ett par nya goa och underbara föräldrar (mina svärföräldrar) som välkomnade mig med öppna armar. Jag fick en ny bror och en till syster i mitt liv och min underbara svägerska skulle visa sig bli en av mina bästa vänner tillslut. Allting som hände 2003 har verkligen förändrat mitt liv och jag är en helt ny människa på grund av så små, men ändå betydelsefulla saker.
Tänk att bara 5 år senare så sitter jag här tillsammans med min man, full som stryk ;P.
Vi är gifta sen ett år tillbaka, vi har en vacker välskapt och intelligent liten son på snart 3 år. Vi bor i ett stort hus tillsammans och vi har den finaste hunden i världen.
Fem år kan göra mycket av ens liv! Mitt liv har förändrats drastiskt. Allt jag har idag betyder så mycket för mig och detta tillägnar jag alla mina kära som jag har runt mig.
  • Bejbe, du är min prins forever!
  • Filip, Mamma kommer alltid finnas för dig, du kommer alltid ha störst plats i mitt hjärta
  • Petra, du betyder mer för mig än du någonsin kan ana!
  • Mamma, jag kan aldrig tacka dig tillräckligt för allt du gjort för mig
  • Emma, du är en underbar ovärdelig människa i mitt liv
  • Magnus, även om vi aldrig ses så kommer du alltid vara den bästa!
  • Linda, trots allt så älskar jag dig så högt och önskar dig inget annat än ALLT bra
  • Mina systrar, ni är ett otroligt stöd för mig, ni vet att jag älskar er även om jag sällan säger det till er.
  • Mina svärföräldrar, jag älskar er som mina egna föräldrar! Ni är underbara

Det var lite om mig och mina kära och nära ikväll. Hoppas alla ni andra har det lika bra som jag har det just nu.
Vet inte vad min karl gör men det låter som att han försöker städa köket för att slippa ångest imorgon, antar att städningen innebär läggning så det e lika bra att lägga ner.

Ta hand om er för det tänker jag göra i alla fall.

1 kommentar:

Sanna sa...

Vi älskar dig också även fast vi är lika dåliga att säga det