fredag 10 oktober 2008

Äntligen fredag

En hel vecka som tvåbarnsfamilj har nu gått och lilltjejen ska få sova tillsammans med sin mamma ikväll. Tony och jag tänkte försöka ta och slappna av med alkoholen i kroppen idag. Äta gott och njuta av vänners närvaro (i alla fall en). Så lite senare ska min älskade lilla bebis hem till sin kära farmor och farfar för att äta och sussa tillsammans med dem så vi kan göra oss snygga och bege oss.
Den här veckan har verkligen gått i kaosets tecken. Vi är ju inga erfarna tvåbarnsföräldrar. Dessutom är det ju lite konstigt när det andra barnet inte är en bebis utan en fullfjädrad liten sjuåring. Filips dagisfröken berättade att hennes äldsta dotter hade bett mamma och pappa om en storasyster (eller om det nu kanske var en storebror) Det är ju biologiskt omöjligt att skaffa fram ett äldre barn åt sin nuvarande unge, men det funkade för oss. Och filip lever nu tillsmmans med sin nyfunne bigsister.
Det är ändå väldigt kul att få pyssla med en flickas hår och klä henne i lite kjolar och klänningar och dessutom får man sitta och hjälpa henne med läxor som måste göras vilket ger mig en hel del tålamod som jag inte har.

Nu har vi precis kommit in från en promenad med hund och barn. Tog en tur förbi soprummet för att kasta allt skräp vi hade på trappen. Sen hittade vi ett äppelträd med stooora, röda och helt underbart goda äpplen.
Gina håller på att lära sig att gå fot och jag tycker att det går väldigt bra. Har aldrig egentligen ansträngt mig riktigt när det gäller den konsten. Hon har fått dra mina armar och axlar ur led i nästan två års tid, men jag känner att är ganska trist att hon inte kan gå fint bredvid mig. Så nu har jag gett mig fan på att hon ska gå som jag vill och det börjar visa resultat. Syster hade tagit med hunden på en promenad i måndags och sa förvånat att hon hade gått jättefint bredvid henne hela vägen. Hon är duktig min tjej. Hon behöver bara nån som pallar med att träna henne och hennes starka vilja lite.
Så nu efter en dragkamp med min hund (ja hon drar lite fortfarande) så sitter jag här och luktar svett. Jag som va nybadad innan jag gick ut. Sånt får man väl ta antar jag.

Ska väl se om syrrans kille kommer snart och hämtar väska med Sinnas kläder.

kram och baj

Inga kommentarer: