onsdag 9 juli 2008

Lycka eller inte?

Nu har vi precis kommit hem från min syster efter en lååååång dag med massa bök och stök. Syster tyckte synd om oss som numera är helt kökslösa så hon bjöd oss på mat. Makaroner och köttfärssås, det var gott och jag blev mätt.
Imorse började karln med att släpa ut allt som var kvar i köket som kunde släpas ut och det blev.....hmm......tomt.
Nu har vi ingenting att laga mat på, ingenting att diska tallrikar i och vi får inte hem vårat nya kök förrän den 30:e. Hur ska detta gå?

Hur som helst så var vi ut och plockade smultron, krusbär och jordgubbar efter maten så barnen får i sig lite vitaminer. Det var ju jag som kröp runt i buskarna som vilken annan grävling som helst medan ungarna stod bredvid och tävlade om vem som snabbast kunde rycka godsakerna ur händerna på mig. Karln och syrran däremot ägnade sig åt fyrklövers-letning. Tony menade på att det var omöjligt att hitta såna genmanipulerade ting här i världen medan syster övertygande påstår att hon minnsan har hittat hur många fyrklöver som helst. Man säger ju det att fyrklöver ska ge den som hittat denna lilla skatt tur i livet och jag bara skrattade åt min syster. Med tanke på alla hennes dåtida fynd och även på all hennes otur här i livet så började vi fundera på om man kan få överskott av lycklighet? Så att det lixom slår över och att turen vänds till otur istället.
2 minuter senare hittade hon TRE stycken nya fyrklöver!
Nu får vi se om hon blir något lyckligare eller om det blir en tuff uppförsbacke för bruden igen.
Nu ska jag lägga min son! :)

Inga kommentarer: