torsdag 3 juli 2008

alldeles för sluddrigt nu

Min systers dotter kläckte ur sig en otroligt snäll och charmerande kommentar om mig och min vackra frisyr idag. Det här vädret kan ju få vems hårläggning som helst att känna på en "bad hairday" och så var fallet för min frilla. Jag tvättade, fönade och plattade håret, tåls att tillägga att jag endast använde utvalda produkter från godkända frisörer, och när jag var klar så kände jag fortfarande hur jäklig jag såg ut i kaluffsen (väldigt rätt ordval) men trodde ändå att jag kunde få det att se bra ut om jag sträckte tillräckligt på ryggen och höjde näsan högt som faaan i skyarna. Men icke! Min bedårande lilla prinsessa synade min bluff och frågade därför sin moster:
-Haja! (hon har alltid kallat mig för det) varför ser ditt hår så lurvigt ut?
Haha.....Lurvigt? Vad får hon allt ifrån, lurv sitter väl på en riktigt hårig och go liten fyrbent bästa vän? Eller kanske möjligtvis på en häst eller kanske till och med på en katt, men på mig?
Jag fick panik. Jag som trodde jag döljde mitt misslyckade försök i att göra mig vacker sååå bra. Det var bara att gå in i badrummet igen och sätta upp allt skit i en toffs. Där sitter håret fortfarande och väntar på att bli utsläppt.
Dagen har faktiskt ägnats en hel del åt denna lilla tjej. Vi tog en riktig heldag tillsammans (tre timmar i alla fall) på stan och shoppade på oss lite sköna kläder till bruttan. Vi hittade på tre snygga klänningar, varav en hon valde själv, en jag valde och en som hon ska ha på sitt kalas och den valde vi båda två. En kjol med hello kitty på och ett linne med samma tryck, en riktigt vacker liten blus med blommor, ett par jeansshorts och en superläcker bikini. Hon kommer bli sååååå snygg i sommar. Och allt tack vare mig! :)
Senare mot kvällningen tog jag mig i kragen och åkte ut i en skog och promenerade med min vovve. Hon hade det riktigt mysigt i skogen som vanligt och hoppade bland alla stockar och stenar som en tok. Med jämna mellanrum kom hon till mig och tiggde en korvbit av mig, allt bara för att sedan försvinna mot nya äventyr. När jag kom hem med henne, efter en jävlig stund i bilen som verkligen stank blöt och äcklig hund (det var det jävliga med bilen) så insåg jag att hon inte bara var blöt. Hon var grymt skitig oxå. Hennes annars så vita tassar hade förvandlats till två par chokladtoppade små slickepottar och det kändes inte så trevligt att ta in den här lilla krabaten i vårat annars såååå välstädade hem :P Så det blev en dusch för fröken löken och duschrummet blev brunt, likaså matte, men hunden blev ren i alla fall och det var ju det som var målet.

Nu säger min karl åt mig att vi ska röka för att sedan packa ner oss i våran älskade säng för en natts sömn....i alla fall några timmar om jag känner min son rätt och vid det här laget tror jag att jag har rätt bra koll på hur han funkar.

"min man vill att jag ska sova för att jag tycker att du är rolig"
Det där va ett internt skämt som typ bara jag har koll på...helt onödigt att skriva...men det kankse finns någon som tyckte att det va kul oxå. Vad vet jag...klockan är mitt i natten, jag har sovit 2 timmar på 14 dagar och jag försöker hetsbanta genom att dricka cola och äta ostbollar.

Godnatt

Inga kommentarer: