onsdag 18 juni 2008

Könsdiskussion


Jag har haft en helt otrolig dag idag....Vaknade alldeles för sent för att komma i tid till dagis med min son och vad ser jag på vägen till dagis då? Jo min bortsprungna katt Bizzy! Jag parkerar bilen (helt olagligt) på vägen och sätter på varningsblinkers, jag ber min son att sitta kvar i bilen för mamma kommer snart och han nickar ovetandes. Jag kutar ut till min lilla kisse som numer står på tågrälset, plockar upp henne och försöker i ett grovt misslyckat försök att ta in henne i bilen. Hon smiter ut och jag säger till Filip igen att sitta snällt och vänta och han bara nickar och säger ja. Andra försöket att få in katten i bilen gick bättre och hon skriker av fasa. Filip blir skitglad och säger: Bitty bak!!! :)
Jaa, svarar jag! Bizzy sitter där bak. Min bebis är äntligen hemma igen! 3 månader av oro och tankar på att hon förmodligen är död eller omhändertagen av nån gammal tant. Hon bara gick framför min bil och jag fick chansen att ta in henne igen! Så nu blir hon hemma ett tag och ska få äta upp sig, för hon var så himla smal och tovig (förmodligen ingen gammal tant som tagit hand om henne ändå)
Dagen började nice men stressande för mitt arma lilla hjärta. Så resten av dagen blev väl mest lugn med en stor längtan till midsommarafton då vi ska supa och grilla och äta god sill.
Jag och lillkillen tog ett bad tillsammans innan läggning. Han har varit med och målat hallen i två dagar och han har lyckats med att skräpa ner sig så fint över hela kroppen, så ett bad var obligatoriskt idag för att han ska kunna fira midsommar på dagis imorgon. Medan vi sitter där i badet så börjar han prata om tjejer och killar och jag försöker förklara för honom att han är en kille för han har snopp och mamma är en tjej för hon har pulla.
Men han gick inte med på det! Han ville med alla medel vara en tjej och han hade minnsan pulla! Mamma hade pulla och pappa hade snopp, men mamma var kille likaså pappa, men Filip skulle INTE vara en pojke! Sen försökte jag dra upp alla familjemedlemmar med det kvinnliga könet för att förklara för honom att vi var tjejer för att vi hade pullor och att filip inkl. alla andra manliga personer i hans släkt var killar för att de hade snoppar, han säger återigen att han är tjej. Efter kanske en 15 minuters diskussion godkänner han sitt kön och medger att han är en kille och att hade lurats med mig.
Min son är för härlig, tänk va kul man kan ha med en tvååring.

hör och häpna, kvällen har jag tillbringat framför tv:n med min man för fotbollstittning, jag hatar fotboll och speciellt när alla förlorar, vilket de gör när jag tittar. Så nu kommer jag viga mitt liv åt ett ickefotbolls liv
Sen har jag övat på min engelska när jag i smyg msn:ade till Tonys största kund i USA! Haha...jag e cool!
Nu ska jag göra nåt åt denna kväll och kanske ta och lägga mig så jag pallar med morgondagens bravader!

Inga kommentarer: