måndag 9 juni 2008

Vårat kök

Äntligen har renoveringen av insidan på huset börjat! Och jag är sååååå glad!
Den första augusti får vi hem vårat nya kök som vi har beställt på Noblessa och för att få in det köket i huset så måste vi riva en hel del grejer först. Allt ska ut från köket, precis rubbet och en ny vägg ska upp där en dörr nu existerar. Ikväll inträffade i alla fall första delen av rivningen i köket, vi vill ju få tag i ett snyggt golv till de vackra luckorna vi ska ha och vi vill köra på en äldre bondig stil. Som tur är var så är ju vårat hus från 1920-talet och under alla plastgolv,som låg lager på lager över varandra, så fanns det ett superfint och gammalt trägolv. Gissa om jag och tony blev exalterade över att golvet var så väl bevarat. Det var bara en liten skavank i ena hörnet där de har fixat och trixat lite, men vi hoppas på att det ska se bra ut när vi målar om golvet. Jag är inne på en ljusare färg och Tony är mer sugen på att ha ett mörkt golv.




Hur vi än gör så kommer nog köket att bli mycket snyggare än vad det är just nu, ni ser ju hur kaklet och väggarna ser ut. Uscha! Panelen ska bort och allting ska bytas ut. Nya fräscha tapeter osv.
Just nu vill jag bara att allting ska vara klart och vårat kök snart kommer hem till oss och är redo att sättas upp på plats.

Typ så kommer vårat kök att se ut när det är klart. Hade ingen bild inlagd på datorn så jag fick lov att ta kort på ustriften av ritningen. Vitvaror är integrerade, ugn och micro uppe på väggen spishäll under en stilig fläktkåpa. Diskhon är en stoooor gigantisk porslinsgrej med utrymme för disk och avlastning. Där kåpan och hällen ska vara finns nu en dörr som går ut till en hall som leder in till tvättstugan. Det ska bli skönt att slippa se den stökiga tvättstugan varje dag!

Nu ska jag nog ta och vila mig en stund och kanske ta ett varmt bad innan läggdags!

Mina tankar finns hos dig Linda! Älskar dig massor och vi finns alltid här för dig vad det än är!

pussas och kramas

Inga kommentarer: