torsdag 5 juni 2008

trots

Jag har skadat mitt ben. Skulle klippa gräsmattan och fastnade under gräsklipparen och nästan halva benet skars av. Fan va det blödde och Filip bara tittade på mig och skrattade...Efter två minuters panik av allt blod svimmade jag av. Syrran fick ju snällt ta och dra in mig i huset och ge mig ett par ipren så jag inte skulle ha så ont.
Haha....neeeeej! Jag har gjort illa benet ja, och det gjorde ja när jag skulle klippa gräsmattan men inte så illa. Gick in i en uppgrävd buske och skar upp ett jack. Filip skrattade inte och jag svimmade inte men mitt sår svider. Det gör ont!
Mitt i gräsklippandet så tog bensinen slut och det var nog tur det för jag var sååå svettig och helt slut av värmen. Men jag klagar absolut inte, behöver bara små pauser.
Dagen började tillsammans med min son och svärmor ute på en strand. Vi tog vårat pick och pack och åkte till Lisjö. Jag och Gina badade som två tokar och det e ju riktigt skönt i vattnet kan jag lova. Medan jag simmade runt med min hund fick svärmor sitta med sitt tjuriga barnbarn på stranden. Han skulle aboslut INTE bada. Varannan minut skrek han ut till mig i vattnet att han ville hem så efter 45 minuter badande var det bara att packa ihop alla grejer för att slippa allt tjat. Kul att åka på utflykt med sin son. Här försöker man göra roliga saker och han totaldissar ju allt man hittar på.
Gina fick ju i alla fall springa av sig en hel del i vattnet och så simmade hon som en tok. Min lilla simgroda :)
Vi kom hem välbehållna efter två stopp mitt på vägen, filip skulle se på mooa (kossor) och dätten (hästarna) så det var bara att stanna till lite snabbt för att uppfylla min sons önskningar. Jag är en sån toffelmamma, jag gör ju allt han ber om. Och vad får man tillbaka då? Han slår mig lite då och då, sätter händerna för min mun och säger att jag ska vara tyst, han skriker åt mig konstant och så vägrar han göra som jag säger. Guuuuud vilken fin framtid vi kommer att få tillsammans. När han är 15 så är han säkert nån galen ledare i ett farligt gäng, han kommer säkert bära vapen och misshandla mig och sin far hela dagarna. Till slut skjuter han oss för att vi inte vill ge honom pengar till hans knarkaffärer eller nåt sånt. Nej usch, så illa får det aldrig gå. Då blir han inlåst på sitt rum tills han blir 35 och har lugnat ner sig.
Han ska minsann älska sin kära mor, för hans mor älskar honom mer än någonting annat på hela jorden.

Syrran kom förbi här när vi kom hem och Filip fick en stund med sin älsklingskusin Saga. Inte för att han är så grymt snäll mot henne heller. Men hon verkar bara acceptera läget. De älskar varandra massor, trots alla dispyter mellan varandra.
Nu sover i alla fall min lilla prinskorv. Han blir så trött av att vara trotsig mot allt han ser. tyvärr har han inget förstånd till att lugna ner sig och förstå att det är vi vuxna som faktiskt bestämmer, han vill vara trotsig och dte ingår väl in ett barns uppväxt vad jag har förstått det som.

Nu sitter jag i alla fall här, ensam, i min skinnsoffa utan kläder på mig så jag är fastklistrad och kommer nog inte loss förrän min man dyker upp och räddar mig från kladdet. Det är härligt med sommar! Sarina njuter! (ok, jag är inte naken, jag har trosor och bh på mig)
Ska nog typ....sluta nu :)

höres!

Inga kommentarer: