fredag 20 juni 2008

skogsmulle

Midsommardafton började underbart. Vaknade upp av en glad Filip som ville att jag skulle komma upp och leka sen var det full fart. Vi åkte till affären och köpte lite god mat till en gosig picknick som skulle äga rum i skogen. Tog oss till den största backen vi hittade och klättrade upp där allt för att äta lite korv, kyckling och potatissallad. Filip var ju störtnöjd!

Sen gick vi ett varv i skogen, hör och häpna, filip gick alldeles själv genom HELA skogen. Mamma blev så stolt över sin son. Vi hittade ett hus där en björn bodde och vi hittade även ett hus där ett troll bodde. Gissa om lillkillen blev exalterad när han trodde att det verkligen bodde en björn och ett troll i stenbumlingarna, han blev så till sig att han knappt kunde prata. Såhär lät det: Böne hute oooo, böönee dä böne Kiiiicki!! = (björnen huset björnen där björnen Filip) Helt osammanhängande, jag vet. Men han är ju bara två år och hur sammanhängande kan en mening bli egentligen i den åldern?

(Jag vet att jag e skitsnygg på bilden, har ju min picknickväska på mig, solglasögon och Ginas boll med mig :P )
Han letade på en pinne i skogen oxå som blev hans skithäftiga svärd. Det gick han runt och slog med på allt medan han snubblade på alla stockar och stenar i skogen. Tror att han ramlade minst 10 ggr innan han kom på att det e lättare om vi höll honom i handen, men som den kämpe han verkligen är så ville han vara självständig i skogen och tog bara tag i våra händer i största nödfall (i nedförsbackar med stockar som hinder)

Väl ute ur skogen så gick vi till krossbanan som ligger precis intill och där finns det en stor gräsmatta som vi kastade boll med Gina. Den hunden mår ju som bäst när vi är ute och går med henne lös. Hon håller sig precis runt oss och sköter sig utmärkt när man är ute och traskar. Jag blir så stolt och lika förvånad varje gång hon visar upp sin bästa sida ute i skogarna. *mamma love*


Nu sover i alla fall lillkillen och han ska få sova en stund innan vi ska bege oss hem till farmor och farfar för att fira midsommar med hela spektaklet.


Vad ska ni göra för skoj idag då? Fest? lek? mat? tell me om eran midsommar oxå :)

pussas och kramas






Här hemma i våra skogar så har vi träd som växer upp och ner...såg grymt kul ut när vi hittade den här granen. Den är inte trasig. Bara upp och ner! haha...jag tyckte den va kul i alla fall

Inga kommentarer: