lördag 7 juni 2008

Norsk? jag? eeee.....nej!

Men shit pomfritt (jag vet att stavningen är fel, men jag uttalar så och pallar inte idag)
Jag är helt paj......trasig av solen och av alkoholen och av att vara mamma och av att vara en underbart snygg och väl dresserad fruga :P
Den resterande biten av denna sommar kommer att tillbringas inomhus tror jag. Helt yr och konstig. Men det är väl sånt man får ta när man bara vägrar att sätta sig i skuggan eller i alla fall nån annan stans än där solen skiner som mest.

Gårdagen började med abstinens från min medecinglömska. Man måste ta sina piller i tid men det gjorde inte jag med tanke på att de tog slut i onsdags och jag glömde bort att hämta nya. Vi packade ihop oss i bilen och drog iväg till Lisjö igen. Badade och badade och badade. Filip vägrade ju såklart att bada i två timmar, men sista timmen insåg han att det var faktiskt roligare i vattnet än på den torra varma sandstranden. Och shit va han njöt. Så underbart att se sin lilla solstråle plaska runt och skratta och njuta lika mycket som en annan gör när man badar.
Gina är ju ingen badkruka direkt så hon hoppade ju sedvanligt ner i vattnet först av alla och simmade så långt hon kunde, letade pinnar och skuttade som en liten gasell där i vattnet. Det e grymt att gå långt ut med henne och sen simma parallelt med skruttan. Hon håller stenhård koll på var man är och hur man simmar, när det är dags att vända tillbaka så hänger hon på. Jag är så kär i min hund nuförtiden. Vi har haft många duster jag och min prinsessa men nu är hon ju såååå fruktansvärt vacker och go! Mammas Love!
När vi väl var hemma så kom hela Blessander skaran hem till oss och drack gott :) Vi satt ute på våran gräsmatta med tonys syster och bror och deras barn och min syster med hennes barn, vi bara njöt. Jag är så glad att jag bor som jag gör. Tänk va många betongmänniskor går miste om natur och andra njutningssaker i sitt liv.
Svägerskan ville i alla fall ha med mig ut och jag tackade inte nej. Men jag var tveksam om jga verkligen skulle klara av att gå ut när jag hade vistats i solen i typ en hel vecka. Vi tog oss i alla fall iväg och väl ute så gick det ju inte ens att dansa, det var sååååååååå hett ute (och inne dessutom) Vi placerade våra najsa ass på terassen och så satt vi där och rökte på ;) och drack lite spriiiit :P

Tillslut blev det för mycket för svägerskan och hon lämnade mig i sticket med två av hennes kompisar och jag kände mig smått förvirrad och kvarglömd. Som tur är så är jag ju en såååån killmagnet så det kom ju fram ett par stycken killar som försökte få med mig ut till nån efterfest på en båt nånstans mitt i ingenstans. Jag vistte inte hur jag skulle kunna avfärda honom på rätta sätt så jag tog upp min hand och visade min vigselring för honom. Då frågar karln om jag e norsk. Haha! Va?!
Han menade på att i norge så har man vigselringarna på höger hand så han försökte med alla medel att göra mig "ogift". Men det gick inte så bra. Han gick vidare och så satte sig hans kompis bredvid mig istället. Nu var det dags för avfärdning nr: 2 tänkte jag bara. Han frågade om jag hade en syrra, för han kände igen mig så himla väl. Yeah Right!!!! Sen kom han fram till at jag hade jobbat inom krogbranchen. Haha! Jag inom krogbranchen, jag jobbar ju för fan inte ens, får inga jobb och de jobb jag får kan jag ju inte ha kvar. Så jag har ju egentligen inte varit i nån branch överhuvudtaget.
Vi kom fram till att han bara tyckte att jag va så grymt söt det var därför han hade lagt mitt ansikte på minnet och det fick duga för mig, för jag ville hem och sova. Orkade inte sitta och prata med ett par karlar som med alla medel ville att jag skulle vara någon som jag inte är.

nu e jag i alla fall helt väck. Vaknade halv tolv med panik för att klockan var så mycket. Halva dagen var ju borta. Är ju van vid att kliva upp vid åtta på morgonen. Men inte idag. Fick sovmorgon och är man tacksam? Klart att jag är tacksam men jag är samtidigt så arg på mig själv att jag sover bort halva dagarna. Vad skulle jag göra utan min man som väcker mig varje morgon, jag skulle inte klara av att leva utan den människan för då skulle jag bara sova och sova och sova!

HAr ätit pizza med Filles kära kusin Kevin idag i alla fall och nu sitter killarna där uppe och tittar på hur tony jobbar. Kevin vill bli som sin morbror, han äslakr och avgudar sina morbröder!


Ja just ja! Jag och Bertnér e bundisar! Dé ni!


Pussas och kramas!

Inga kommentarer: