tisdag 5 augusti 2008

Drömkåken

Igår kväll gick jag och tony och la oss runt tolv på kvällen och vi kände verkligen att vi behövde sova. Jag fick ett tony-ska-åka-och-jobba-depp lagom tills vi skulle sova så jag låg och gjorde allt för att han skulle stanna hemma idag. Sa att jag hade ont i magen osv. sånt som man lurade mamma med när man inte ville gå till skolan när man va typ 8 år. Det gick inte hem hos min karl. Jag tror att jag har kört med det alldeles för många ggr. Så några minuter efter tolv hördes mina böner från annat håll.
Tony puttade lite på mig (som sover med öronproppar) och frågade om det va vatten som rann och jag fattade ingenting. Efter ett tags funderande fick jag lov att ta ut öronpropparna och hör då hur det droppar någonstans INOMHUS! Det e bara att ta sig upp från sin varma och ingosade säng och lokalisera droppljudet och vi hittade det, i hallen på övervåningen, precis utanför vårat sovrum. Ett minimaliskt litet hål släppte up minst 7 miljoner liter med vatten och vi börjar då riva upp vårat gummitak och ser en härlig syn därunder. Allt sitter löst och ser blött ut och jag får panik. Kul kostnad som väntar oss nu för renovering av yttertak PLUS innertak!
Man somnade ju inte lycklig igårkväll, även om jag visste att jag fick som jag ville, min man skulle ju bli hemma idag igen. Men till vilket pris lixom?
Jaja, filip är på dagis nu och tony klättrar stege och letar vad som kan ha hänt därute. Han hittade på några plattor som inte satt som det skulle, förutom allt annat skit på det här jävla taket. INgenting är som det ska och allting ligger verkligen helt fel. De som byggde de här gamla husen hade nog ingen koll på att vi som bor här ca: 100 år efteråt kanske kunde få vattenläcka i taket pga deras slarv. Och vem kan man klandra? ingen, för de e ju förmodligen döda och begravda. Sur e jag i alla fall och bejbe e inte så lycklig över att behöva klättra stege mitt i regnrusket.
Så nu blir det att höra av sig till en massa härliga försäkringbolag, byggnissar som kan hjälpa oss med taket och förmodligen banken, för detta måste ju göras snabbt och vi har fan inga pengar att lägga ut på ett helt ytter- och innertak.....KUUUUUUL
Nån som tycker synd om oss? Jag gör det i alla fall!

3 kommentarer:

♥Camilla Nordin♥ sa...

Jag tycker synd om er! Fy vad tråkigt! Hoppas det löser sej snabbt & inte blir alltför dyrt!
Men köket är bara för SNYGGT!! Helt underbart!

Sarina sa...

Ja jag e så grymt arg....usch fy och blä!

♥Camilla Nordin♥ sa...

Självklart får du komma in i min Bilddagbok! Jag har lagt till dej nu . Så nu måste du acceptera :-)