lördag 2 augusti 2008

Gitarrproffs

Idag har jag tagit mig i kragen, skärpt till mig, klappat mig på axeln och bestämt mig för att mitt liv måste fyllas med någonting intressant. Någonting som kan göra min vardag lite mer roligare att ta sig igenom. Inte för att jag har ett tråkigt liv, tvärtom. Dagarna fylls med äventyr tillsammans med min 2 åriga son och även om det e skitkul så kan mitt intellekt sänkas några nivåer när man konstant umgås med en liten kille som knappt kan säga hamburgare ordentligt.
Tog mig i alla fall en riktig funderare med en god gammal vän och vi bestämde oss för att tillsammans börja spela gitarr på nybörjarnivå. Såååå skitkul!
Jag vet! Ni som kan spela skrattar säkert åt mig, men alla är vi barn i början och när man aldrig fick lära sig som liten (eller möjligtvis inte ville lära sig när man va liten) så får man ta tag i sina små drömmar nu när man har hunnit bli stor och nästan färdigvuxen.
Så idag bokade jag och Tommy in oss på en kurs som börjar den 14:e septbember och vi kommer att gå 10 ggr innan den kursen e slut. Det var riktigt billigt med den här kursen vill jag tillägga oxå. Kostar bara 800 för alla de 10 ggrna så vi ska ta de andra kurserna som kommer efteråt oxå, så kanske man blir värsta gitarrproffset :P Vem vet. om 10 år så e jag värsta megastjärnan eller nåt sånt. TÄnk va en gitarr kan förändra ens liv.
Får i alla fall detta av min älskade man i 25 års present. För jag fyller faktiskt 25 år snart. Kanske inte riktigt snart men i alla fall om typ två månader.
Nu ska vi kika klart på en film som vi inte orkade titta klart på igår...det blev för sent helt enkelt.

puss och kram

Inga kommentarer: