måndag 4 augusti 2008

Fullt upp

Idag började lillens dagis igen och imorse ville han INTE åka dit. Han skulle göra allt annat än att ta sitt pick och pack och dra sig till dagis. Grejen var den att han har blivit en riktig liten vilding och vill äventyra sitt lilla liv till det yttersta. Han klättrar högt och ska sedan slänga sig från alla möjliga ställen. Igår tog han sig upp på våran trapp som vi har vid ytterdörren, den är gjord av sten eller betong eller nåt sånt. 4 trappor dessutom. Sen tog han sig ett litet skutt med riktning ner mot gruset som vi har på tomten. Han prickade inte in sitt mål riktigt som planerat och landade med sin rumpa med ett brak i nedersta trappsteget. Han fick så ont min lillla bebis och jag försökte övertyga honom om att det skulle kännas bättre imorgon (läs idag).
Så imorse när jag kom upp så klagade han över sin onda rumpa:
-Kicki aj jumpa! (= Filip har ont i rumpan) och sen funderar han en stund och så säger han:
- Bätte!
Han e så otroligt söt. Han kom ihåg att jag sa att det skulle vara bättre idag så jag frågade honom om han kände att det va lite bättre i rumpan idag och han höll med. Efter att han fått ännu en stimulerande leksak (lypsyl) så godkände han att han skulle följa med till dagis trots sin onda rumpa. Och avskedet på dagis gick super. Han tackade och bockade för sig själv och for iväg för att leka med alla bilar som han inte har kunnat umgås med under hela sommaren.
Idag är det städning på tomten som gäller. Vi har så mycket skräp på tomten nu efter att köket har satts in. Så svärfar ska ta med sig min karl ut på en återbruksrunda för att sortera ut all skit som hör bättre hemma där än här.
Och så är elektrikern är här och fixar det sista med köket och till helgen kommer tonys kompis som ska hjälpa till att sätta kakel på väggarna. Så vårat kök e så gott som klart och vi är skitnöjda. Gå in på min bilddagbok och kika om ni vill se hur vårat kök blev: http://merlotte.bilddagboken.se
Har tilloch med varit effektiv och bokat in en kille som ska komma hit och putsa våra fönster. Inte nog med att det var billigt (700 kr för 16 gamla och skitjobbiga fönster) man får dra av 50% sen. Och det tackar man ju inte nej till. Det blir billig fönsterputsning. Nu vet jag att mamma sitter och svär öronen av sig och tänkter: "Det e ju för fan inte billigt! Det e billigt att göra det själv!" Ja men då e du välkommen min kära lilla mor och putsa mina fönster. De e inte roligt! Jag har faktiskt försökt och jag är inget proffs på att putsa omöjliga och supersmutsiga fönster och JAG tycker att det e billigt med 700 för 16 fönster. (tony med för den delen)
Nu ska jag ta och städa upp här hemma så karln kan slänga lite skit som måste slängas sen!
Ta hand om er! Det ska jag göra.....ta hand om mig själv alltså :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

nää vadå svära..det var ju billigt..ska nog hyra samma kille jag

Anonym sa...

Haha, nädu mamma det säger du bara för att Sarina outade dig :P

Anonym sa...

nähä..är ju fan billigt för så många fönster..det är ju 4 fönster sidor på varje fönster..så 4*16

Sarina sa...

Ja jag tycker att det e grymt billigt i alla fall! jag menar 16*4 måste ju minst vara nånting på 100....eller?

Sarina sa...

och då.....måste ju tilläggas.....700/100= 7.....så 7 kr /fönster....grymt ju!

Anonym sa...

hur är det med matten?..4*16=64