fredag 22 augusti 2008

Veckan

Nu sitter jag här med menssmärtor som är värre än......ja....hmm......jag kan inte komma på nåt som gör så himla ont som detta gör. Visst jag överdriver en hel del men man ska ju göra det man är bra på?! Och att överdriva är min thing!

Fille ligger och sover middag. Han somnade i pappas famn medans jag gick upp och badade bort mina smärtor. När jag kommer ner, renare än vanligt så ser jag min älskade ligga och slumra och karln sitter belåten bredvid. Han blir alltid mäkta stolt när han lyckas få bebis att somna i famnen. Det blir ju i och för sig jag oxå när det väl händer, för de här stunderna är dyrbara nurförtiden. Han börjar bli en riktigt stor kille nu.
Passade i alla fall på att fixa och knåpa lite med en tavla. Filip plockade fina gula blommor till mig en morgon här i somras och de har jag torkat och plattat ihop, så nu ska de pryda en vägg tilllsammans med lite glimm glimm och en ram. *stolt*

Idag är det fredag och vad har man gjort den här veckan då? Hmm....ingenting egentligen. Har i och för sig varit ut i skogen och vandrat, åkt till åsby med min son (som älskar att åka dit, inte för blommornas skull, utan för alla leksaker som finns i butiken) och städat hemmet som en galning. Tror att tvättmaskinen har kört minst 20 ggr den här veckan. (jag skojar INTE) och det e en hel del tvätt kvar som måste bli ren.
Våra katter har en tendens att kissa ner rentvätt så det blir ju några omgånger som man måste tvätta igen och igen och igen....*pust*

Nu ska jag fortsätta dagen, mensdagen.....blä!

2 kommentarer:

Anonym sa...

varför ringer du inte anne när du har värk..det gör jag o hon fixar det

Sarina sa...

Kan ju vara för att jag inte har sån mensvärk...som jag skrev....jag överdriver ju....:)