måndag 18 augusti 2008

Dyka.....hur djupt?

Mina känslor är i ett enda stort jävla virrvarr just nu och jag vet inte vad jag ska tycka och känna om saker och ting. Just nu så beror det ju på en enda grej. Jag har glömt av mina medeciner och när jag gör det så glömmer jag av mig själv ganska så rejält.
Det är jobbigt att inte vara som alla andra och inte kunna fungera under samma premisser som "vanliga" människor gör.
Just nu, när jag glömt mina medeciner, så tappar jag tid och rum och blir en helt annar person. Jag gräver alldeles för mycket i känslor och meningar och vad människor säger till mig vrids till det mest negativa som det kan vridas till. Det är inte min mening att såra människor, men när jag är på det här viset så är det just precis vad jag gör. Jag sårar alla och jag gräver bara ner mig i ett mörkare, större och svartare hål.
Varför har jag inte tagit medecinerna som jag ska då? Hela helgen har känslorna vallat på grund av en enda sak. En person som betyder så mycket för mig ville inte leva längre och all min kraft gick åt till att tänka på hur man ska göra för att den här personen ska må bra.
Jag fanns inte i min värld och jag har kanske inte varit den bästa mamman eller frugan i världen heller på grund av detta. Jag tappade bort mina vanliga rutiner och gick med en klump i magen hela tiden, vilket gjorde att fokus på medeciner var väldigt litet.
Det får man ångra ganska kraftigt när man vaknat till och insett att det fattas lite grejer i kroppen, man dyker för minsta lilla skitgrej. Tänk om man bara kunde få vara en vanlig människa och leva som man ska.
De senaste dagarna jag har skrivit har det bara stått tråkiga saker i min blogg och jag försöker verkligen göra saker för att ändra på det och få det att bli lite roligare. Men just nu är inte mitt liv så skoj och jag kan inget annat än att skriva om alla de här tråkigheterna.
Jag hoppas verkligen att det här kommer vända snart för man orkar inte må dåligt hur länge som helst. Man vill upp till ytan och andas ibland, speciellt jag som dyker så jävla ofta!
Ska i alla fall försöka sluta vara ute och simma så mycket som jag gör nu.....just för att risken att jag ska dyka är så stor. Man kan ju få kallsup! Hur kul e d lixom?!

Inga kommentarer: