tisdag 12 augusti 2008

Lost

Igår var dagen som gud glömde. Ialla fall dagen för mig som gud glömde. Ni andra kanske hade fina dagar, men inte jag!
Dagen började efter en hemsk natt innehållande endast mardrömmar. Jag fastnar med känslor så otroligt lätt och efter en mardröm kan jag må dåligt i flera dagar om det vill sig riktigt illa. Självklart var ju detta inget undantag och jag vaknade och kände mig sååå lessen och förfärlig, vilket resulterade i att jag låg kvar i sängen och ömkade mig själv i en evighet.
Bebis åkte till dagis och jag tog mig hem igen för att drömma vidare på mina hemska drömmar och vaknar i panik kl 13.00 (filip ska hem 14.00) Jag hade inte ätit varken frukost eller lunch och var ju tvungen att fixa det innan jag åkte. Samtidigt som jag ordnade med min brunch ringde jag syster och bokade in ett besök tillsammans på Busborgen. Så vi packade in oss allihopa i bilen för att hämta lillfille från dagis och vad händer inte där då? Filip blir stucken av en muterad jävla geting och hela läppen sväller upp. Jag kör olagligt in till stan med gråten i halsen i tron om att min son ska dö vilken sekund som helst. Givetvis gjorde han inte det *Puh* och vi kunde fortsätta våra busborgen-planer.
När vi kom hem (efter att hämtat tony från jobbet) så lagade vi lite mat och den blev god, trots allt bajs som hänt under dagen. Petra ringer och frågar om jag vill plocka svamp med henne och jag tackar ja. Så in i bilen med hunden och köra iväg till skogen för att leta svamp.
Hmm.....vi hittade typ 6 svampar var och vi var måttligt glada. Inte nog med svampförlusten, så lyckades träden förflytta sig och göra sig oigenkännliga. Vi var VILSE!
Haha.....Vi va totalt jävla lost i skogen jag, petra och lilla Gina (hon märkte ju i och för sig inte av det för hon hade så himla kul i sin egen lilla värld) Vi ringde våra karlar och funderade på om de kunde hitta vägen hem men ingen av dem kunde ta sig nånstans. Min karl bara skrattade åt oss och petras gubbe säger att vi får väl för fan gå som alla andra. Tack för stödet ;P
I ett desperat ögonblick (för klockan närmade sig 21.00 och mörkret va inte långt ifrån) så funderade vi på om man kanske skulle ringa polisen så de skulle komma ut med hundpatrull. Men fatta vilket kaos det hade blivit då. Gina va ju med. Ingen hundpatrull för oss.
Vi hittade i alla fall en stig tillslut och efter ett tags promenerande så kände vi igen skogen vi besökt så många gånger förut. Vi hade hittat tillbaka, vi var inte vilse längre. I en jävla timme var vi helt borta och trodde att vi skulle behöva campa med björnar och mygg hela natten. SPännande upplevelse :P

Jag fick dela mina 6 svampar med tony. Det smakade INGENTING. Nästa gång ska jag ha minst 106 svampar, annars blir jag galen.

Summan av kardemumman av gårdagen:
  • Vaknar med ångest och deprissionskänslor
  • somnar om och drömmer mardrömmar igen
  • vaknar i panik och har glömt att äta
  • filip blir stucken av en geting
  • vi hittar ingen svamp
  • vi går vilse och håller på att tappa bort oss i mörkret
  • jag får en urusel svampmacka som smakade......macka

Undebara måndag!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där var en riktig måndag, det blir knappt mer måndag än så, och sen att mackan, smakade macka, klockrent :) Mooahaha!