söndag 31 augusti 2008

Det är bara en massa tok

Gårdagen bjöd mig och syster på en rundtur i kvällningsvästerås. Meningen var att vi skulle ha en trevlig sitta-och-prata-kväll, men redan vid startskottet så gick ju allting fel. Barnvakt var nog bland det svåraste att hitta till systers små troll och när vi väl hittade nån som faktikst kunde ta sig hem till henne för att spendera sin lördagskväll i ensamhet så vägrade lilltjejen att somna ordentligt. Hon låg och gnällde och gnydde i över en timme. Detta gjorde både mig och syrran väldigt stressade och våra nerver satt nog minst 1 meter utanför kroppen på båda oss två. Tillslut gav vi upp med nattningsförsöket och sa till barnvakten att han fick ringa oss om det eskalerade till hysteriska skrik.

Vi kom iväg till staden och satte oss på Å för att ta en öl (inte jag då för jag körde) Där satt vi och glodde på varandra och vi såg nog ut som att vi hade mest tråkigt i hela världen. Svägerskan ringde och mötte upp oss där vi i godan ro hällde i oss dryck. Hon ville dansa och bjöd oss vidare till bmb, grejen var den att det var sent och dessutom löningshelg, så ni kan ju tänka er hur köerna såg ut. Jag som är en ovan nykter-festare hade jättesvårt för att stå i den 25 minuter långa kön så när vi väl var inne var min ork slut. Trodde inte att jag skulle klara av att gå runt bland alla 1000 fyllon som vinglade runt och dreglade på varandra.
Ute på terassen under en av de 100 rökpauserna vi hade den kvällen så dyker det ett bekant ansikte upp framför mig, en liten killkompis som ska kramas och pratas och suga på sin, för 10 minuter sen, uppdruckna drink. För artighetens skull hälsade han dessutom på min syster och svägerska. Han kommenterade hur fruktansvärt lika jag och syrran faktiskt är (har aldrig hört dte förut) Efter ett tag så säger han till Sanna:
"Du är skitsöt, det är bara för att du är så lik henne" Och så pekar han glatt på mig. (jag suger åt mig som en svamp)
Jag pallade inte med trycker och syrrans bebis hade ju inte somnat, så vi åkte hem så barnvakten kunde få lugn och ro och för att min karl skulle få känna sig trygg med att jag var hemma igen.
sen somnade jag och njöt av skön kudde och täcke ända tills jag väcktes av min man och min älskade lilla son.

Filip har varit störtcool idag och lekt som en liten tok. Han har busat med sin mamma och pappa till 100%. Flirtat med oss och sagt konstiga saker. Vi frågade honom om han var en cool kille men han höll inte med, vi frågade då om han kanske var en pojke men det vill han inte heller kännas vid, frågorna fortsatte, tillslut frågade jag honom vad han var, varpå han svarar:
-Bobitta! (?)
Jag kunde inte hålla mig för skratt för det första ordet jag kunde översätta det till var "kofitta", så jag ifrågasatte honom där med: "är du en kofitta?" Och han svarar glatt JA! Haha...jag har en son som identifierar sig med en kossas kön, det ni!

Nu ska jag umgås

Inga kommentarer: